Ekonomi

Türkiye’deki Alışverişlerin Yüzde 49,5’i E-Ticaretten

Uluslararası E-Ticaret ve E-İhracat Platformu WORLDEF Ventures Küme Pazarlama Müdürü Sedat Ateş, istatistiklere göre artık Türkiye’nin yüzde 49,5’inin e-ticaret platformlarından alışveriş yaptığını belirterek, “E-ticaret, dünyanın ticaretini inşa ediyor. gelecek bugün.”

İstatistiklere göre Türkiye’de her iki kişiden biri alışverişini e-ticaret sitelerinden yapıyor. WORLDEF Ventures Grup Pazarlama Direktörü Sedat Ateş, 2023 yılında daha fazla konfor, hız ve erişim imkanına sahip vatandaşların e-ticareti kullanma oranlarının arttığına dikkat çekerek, “İnterneti kullanan bireylerin e-ticaret sitelerinden alışveriş yapma oranları 2023 yılında arttı” dedi. Son 12 ayda ticaretin yüzde 49,5’e ulaştığını ifade eden Erdoğan, “Geçen yıl bu rakam yüzde 46’ydı” dedi.

“İlk etapta kıyafet, ayakkabı ve aksesuarlar var”

Türkiye’nin yarısının e-ticaretten alışveriş yaptığını vurgulayan Ateş, internetten en çok sipariş verilen kategoride giyim sektörünün ilk sırada yer aldığını söyledi. Ateş, “İstatistiklere göre internet üzerinden sipariş verenlerin yüzde 75,5’i kıyafet, ayakkabı ve aksesuar satın aldı. Bunu yüzde 47,6 ile restoran, fast food zincirleri ve catering şirketlerinden yapılan teslimatlar, yüzde 37,1 ile gıda ürünleri takip etti. Bunu yüzde 32,2 ile kozmetik, güzellik ve sağlık ürünleri, yüzde 28,8 ile temizlik ve kişisel bakım malzemeleri takip ediyor.

“Zamandan, maliyetten ve konfordan tasarruf”

Dijital teknolojilerin ve internetin sunduğu satış olanaklarının tüketicilerin alışveriş kategorilerini değiştirmesinin nedenlerine değinen Sedat Ateş, “Geleneksel perakende mağazalar hâlâ değerli ancak online platformlar kullanıcılara daha fazla seçenek sunuyor. Akıllı telefonların dünya çapında yaygınlaşması sayesinde, teknolojiye ve sosyal medya entegrasyonlarına kolay ve uygun fiyatlı erişim, “Giderek daha fazla müşteri çevrimiçi ürün veya hizmet satın alıyor. E-ticaret trafiğinin çoğunluğu taşınabilir cihazlardan geliyor. Buna zaman, maliyet, konfor ve tasarrufu da eklersek e-ticaretin önemi her geçen gün artıyor.”

Türkiye’de e-ticaret hacminin 2023 yılında 1,5 trilyon liraya ulaşmasının beklendiğini belirten Sedat Ateş, bu rakamları daha üst seviyelere çıkarmak, e-ticaretin toplam ihracat içindeki payını artırmak ve istihdam yaratmak için kararlılıkla çalışmaya devam ettiklerini belirtti. katma değer.

Online alışverişin sadece bir trend değil, işletmeler için de büyük önem taşıdığına işaret eden Ateş, şöyle konuştu: “Bu noktada e-ticaret yapmak isteyen girişimcilere ve firmalara işlerini büyütmeleri için eşsiz bir fırsat sunuyoruz. . Yurt içi ve yurt dışında birçok marka ve girişimciye fuarlar düzenliyoruz. İletişim ve iş birliği ağı kurulmasına katkı sağlıyoruz. 23-24-25 Ekim tarihlerinde Belek’te düzenlenecek olan WORLDEF Antalya’mız var. Bu fuar bir dönüm noktası olabilir. Yeni girişimciler için nokta.Mutlaka ziyaret etmeli ve işbirliklerinizi arttırmalısınız.Değişim haline gelen günümüzde e-ticarete kayıtsız kalmak, büyük bir potansiyel müşteri kitlesini göz ardı etmek anlamına gelir.E-ticaret, işletmelere daha geniş bir müşteri tabanı, düşük işletme performansı sunar. maliyetler ve her zaman büyüme fırsatları. E-ticaret platformlarına yatırım yapılması nedeniyle dijital “Varlıkların oluşturulması rekabet avantajı sağlayacak ve geleceğe yönelik sürdürülebilir büyüme için kritik bir adım olacaktır.” – İSTANBUL

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort